مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

زوج
سرتیترهای خاص و چشم گیر بنویسید

اگرچه اینم باید بگیم که نباید از نمادها بیش از حد استفاده کنید.فقط مواقع ضروری و زمانی که به محتوا مربوط باشن ازشون استفاده کنید.وگرنه،اینفوگرافیکتون کدگذاری شده به نظر میاد و تاثیر استفاده از نماد تو کارتون به چشم نخواهد اومد.بنابراین از نمادهاتون هدفمندانه و به موقع استفاده کنید.

 سرتیترهای خاص و چشم گیر بنویسید

مثله یه رمان یا یه فیلم،عنوان گذاری یه اینفوگرافیک خیلی مهمه.هم تو کپی رایت و هم تو طراحی.وقت زیادی ـرو صرف پیدا کردن یه سرتیتر خاص و جالب کنید.بیاید به تکنیک هایی که باعث میشن سرتیترتون جالب تر به نظر برسن،یه نگاهی بندازیم.

 بولد شده و بزرگش کنید

در واقع با اینکار اولین قدم در جلب توجه بیننده ـرو برداشتید.و یه ایده ی اصلی از کارتون دستش میاد.به تقابل فونت و رنگهای پس زمینه تون هم دقت کنید،مثلا اگر رنگ فونتتون سبز نعنایی باشه و پس زمینه ـتون آبی کمرنگ؛مشخصا تقابل خیلی کم و غیرقابل توجه به نظر میرسه و کسی به طرحتون توجه نخواهد کرد.

 نکاتتونو حتما شماره گذاری کنید

اگر اینفوگرافیکتون مطالب رو به صورت قدم به قدم یا لیست وار نشون میده،حتما همرو شماره گذاری کنید تا توجه مردم به طرحتون زیاد شه.

البته این تکنیک برای متفاوت تر جلوه دادن اینفوگرافیکتون نسبت به اینفوگرافیک های دیگه خیلی به کار میره.“حرف جدیدی برای گفتن دارید یا راه حل متفاوتی میخواید ارائه بدید؟این وجه از کارتونو بزرگ جلوه بدید و به این ترتیب خواننده هارو جذب کنید.

 پرسش و پاسخ تو متن بیارید

اون دیوار بین خودتون و آدمارو کنار بزنید و از مشتریاتون بخواید خودشون هم نظر بدن.اول کار یه سوالی از بینندگان بپرسید و بهشون بگید در ادامه مطلب این اینفوگرافیک میتونین به جواب موردنظر برسید.اینجوری بینندگان به سرعت به طرحتون جذب میشن.

 اینفوگرافیکتونو با دنیا به اشتراک بذارید

اینفوگرافیکتونو تو فضای مجازی به گردش دربیارید.

مطمئنا این نکته ای که الان گفتیم اونقدام این روزا تعجب برانگیز نیست،هممون میدونیم فضای مجازی قطعا یه گام مهم و موثر در جهانی کردن اینفوگرافیک یا طراحی محسوب میشه.به سایت هایی که بیشتر تو کار عکس و این قبیل کاران مثل Pinterest بیشتر دقت کنید چون بهترین جاییه که مردم تقریبا همیشه به اینفوگرافیک ها برمیخورن و اونارو با دیگران در سراسر جهان به اشتراک میذارن.

یه نکته مهم قبل از اشتراک گذاری اینفوگرافیکتونو داخل فضای مجازی،سایز بندی کاره.

بیشتر اینفوگرافیک ها فایلای بزرگی میشن،اما این بستگی به خودتون داره،مثلن ممکنه بخواید فقط یه قسمت از کارو پست کنید یا فقط یه عکس از تیتر مطالبتونو به اشتراک بذارید.

یا میتونین خیلی ساده،تیتر اینفوگرافیکتونو ببرید و یا نمونه ای از اینفوگرافیک تون طراحی کنید{از طریق تمپلت های کانوا} که به این ترتیب سایزبندی شده و به راحتی در سراسر فضای مجازی آپلود میشه.

 یه متن برای پشتیبانی از مطالب اصلی بنویسید

البته اینفوگرافیک ها خود به خود اونقدی قوی هستن که بدون هیچ مطلب اضافه ای خودشونو توضیح بدن اما وقتی دارید آپلودش میکنید یه کپشن،خلاصه،جمع بندی و … از مطلب اصلی ـرو بهش اضافه کنید تا نظر خواننده ها به مطلب اصلی جلب بشه.

از طریق نوشتن این متن میتونین یه سری نکات و ایده های جدید هم به محتواتون اضافه کنید.به علاوه،اضافه کردن این متن احتمال اینکه از بین سایت های مربوطه،کار شما هم در صدر جستجو های مربوطه قرار بگیره هم زیاده.

 یادتون نره اسم خودتونو ذکر کنید

بعد از سپری کردن این همه وقتو زحمت نذارید اعتبار اینفوگرافیک جذابتون به کس دیگه ای تعلق بگیره.یادتون باشه لوگوی برندتون،اسمتون،وبسایتتون یا هر اطلاعات دیگه ای که به خودتون مربوط میشه ـرو تو محتوا لحاظ کنید.

همچنین به منابع و مراجع طرحتون هم اشاره ای داشته باشید.این کار نه تنها اعتبار امار و اطلاعات کارتونو بالا میبره،بلکه به کار محققان و سازمان هایی که اون اطلاعاتو دراختیارتون گذاشتن هم اعتبار و ارزش میدین.

بهترین جایی که میتونین اطلاعات راجع به خودتونو بنویسید پایین داده ست؛بیشترمردم نام منابع را پایین مطالب جستجو میکنند.

 منابع نباید تکراری و ساده به نظر برسن

برای جذاب تر شدن این قسمت از مطابتون میتونین از طرح های Footer،TollFreeForwarding و Gryffin Media استفاده کنید.

و در نهایت به خودتون بستگی داره

اینفوگرافیک ها میتونن جذاب و کارامد به نظر برسن که احتمالا این همون دلیلیه که تا الان انقدر مشهور و محبوب باقی موندن.اگر باهدف و توجه زیاد طراحیشون کنید،میتونین با اینکار علاوه بر ارتقای برندتون،مطالب زیادی رو هم با مردم به اشتراک بذارید واینفوگرافی تعاملی هم از جدیدترین این دسته هاست که به بهترین نحو در ذهن مخاطب ثبت می‌شود.

چه چیزی ازین مطلب یاد گرفتین؟با این اطلاعاتی که الان بدست اووردین چکاری میتونین انجام بدین،کجا میتونین ازین دسته از اطلاعات بیشتر پیدا کنید؟

مثلا آقای برلند،یه مطلب خلاصه شده ای از اینفوگرافیک ها،نکاتی درباره اقداماتی که میشه باهاشون جون وال هارو نجات داد و …ـرو اوورده.و اینجا کار تمام شد.

البته این راه یکی از بی شمار راهایی بود که براتون مثال زدیم.به مثالهای این مقاله،نمونه کارهای مشابه تو سایتای دیگه که تو ساخت،طراحی و کپی یه اینفوگرافیک خوب و موثر کمکتون میکنن هم،یه سری بزنید.

تا حالا اینفوگرافیک ای دیدن که نشه فهمید از کجا باید شروع به خوندنش کرد؟ این سفارش طراحی اینفوگرافی احتمالا روند درست رو در پیش نگرفته بوده.

 «روند» اینجا به چه معناست؟

زمانی که دارید اینفوگرافیک(یا هر طرح دیگه ای) طراحی میکنید،یه سری چیزها هستن که تو سازمان دهی و معنی دار کردن کارتون کمک میکنن.یکی از تکنیک های کاربردی تو طراحی اینفوگرافیک،علائم راهنما هستن که تو بیشتر نمونه ها به چشم میخورن.

 سازمان دهی اطلاعات

تا الان که اطلاعاتتون و ایده طراحی رو آماده کرده اید،نوبت به سازمان دهی و مجسم کردن این اطلاعات تو قالب یه اینفوگرافیک میرسه.

اینفوگرافیک ها،متنوع اند.اما الان بیاین یه نگاه به یه اینفوگرافیک معمولی بندازیم.

 

 

برچسب ها: سرتیترهای,خاص,و,چشم,گیر,بنویسید,

[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:47 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد